Canon EF 100mm f/2 USM

Canon EF 100mm f/2 USM

Canon EF 100mm f/2 USM
9.2

Stavba

9/10

    Svetelnosť

    9/10

      Narábanie s objektívom

      10/10

        Kvalita fotiek

        10/10

          Pomer cena/kvalita

          10/10

            Plusy

            • Cena
            • Kvalita fotiek/Ostrosť
            • Rýchlosť
            • Veľmi tichý
            • Pohodlný

            Mínusy

            • Menej flexibilný

            Fantastický objektív, ktorý sa veľmi dobre drží, optická kvalita je na veľmi vysokej úrovni a zároveň zaostruje rýchlo a presne, perfektne využiteľný na športové udalosti vďaka svojej presnosti a ostrosti, hlavne v prípade, že nechcete platiť tisícky eur za profesionálne teleobjektívy. Sedí tento popis vaším potrebám? Tak to sa môžete tešiť, pretože dnes vám predstavíme tento veľmi spoľahlivý objektív Canon EF 100mm f/2 USM, ktorý je obľúbeny kvôli svojej stavbe, ostrosti a rýchlosti. Cenovo je približne za polovicu od objektívov typu „L“ pri čom optickými vlastnosťami je im minimálne konkurenčný. Ak ste cestovateľ a ide vám hlavne o kvalitu fotiek a ľahkú stavbu, tento objektív je pre Vás tiež veľmi vhodný – žiadny zoomový objektív z mojej zbierky sa mu nevyrovnal kvalitou fotiek a ak aj náhodou áno, tak bol 2-3x drahší.

             

            Canon EF 100mm f/2 USM

             

             

            Komu odporúčam tento objektív?

            Jednoznačne ľuďom, ktorý by radi fotili rýchlu akciu – veľmi dobrý na šport kvôli tomu že má nízky expozičný čas. Ďalej všetkým cestovateľom, ktorý chcú fotiť fotografie v čo najvyššej kvalite a ostrosti a záleží im na tom viac ako na flexibilnosti ( v takom prípade by som volil zoomový objektív – ideálne s čo najvyššou svetelnosťou ) a rovnako je tento objektív excelentný pri fotení pri nízkom svetle, vďaka svojmu vysokému rozsahu svetelnosti.

             

             

            Ohnisková vzdialenosť

            Pri tejto ohniskovej vzdialenosti budete potrebovať byť bližšie k subjektu než napríklad pri objektíve Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM , takže môže byť trochu obtiažnejšie odfotiť hráča z hľadiska, skôr by som sa presunul bližšie k postrannej čiare a našiel si ten správny uhol, inak má tento objektív všetky atribúty na odfotenie dokonalej futbalovej/basketbalovej alebo inej športovej momentky.

            Canon EF 100mm f/2 USM

             

             

            Svetelnosť

            Svetelnosť je o trocha horšia než u väčšiny z našich objektívov, ale f/2 rozhodne nie je hodnota, za ktorú by sa mal objektív hanbiť. Zaujalo ma hlavne ako objektív zaujímavo rozmazáva fotografie pri rôznych nastaveniach svetelnosti – pri f/2 to bolo klasické, pekné umelecké rozmazanie na aké som zvyknutý, avšak pri vyšších nastaveniach svetelnosti fotografia začala mať veľmi prirodzený efekt, napriek tomu, že pozadie za subjektom bolo stále rozmazané takže vytvárala fotografia dojem, akoby bola fotená v 90-tych rokoch.

             

             

            Kvalita fotiek

            Ostrosť tohoto objektívu je excelentná – a to na celej ploche fotografie a je jeden z najostrejších Canon objektívov vôbec bezohľadu na to, že je niekoľko krát lacnejší. Samozrejme hovorím o ostrosti fotografie v prípade, že ste schopný si objektív tak dokonale zaostriť a hlavne sa nepohnúť v tých najdôležitejších okamihoch, aby sa vám fotka nerozmazala. Je veľmi ostrý aj pri nízkych nastaveniach svetelnosti, čo určite ocenia aj tí, ktorí by tento objektív chceli využiť aj na fotenie portrétov.

             

            Canon EF 100mm f/2 USM fotka

             

             

             

            Zaostrovanie

            Automatické zaostrovanie tohto objektívu je extrémne rýchle a tiché, manuálne zaostrovanie je veľmi jednoduché, keďže objektív vám dokonale sadne do ruky a zároveň neskresľuje fotku pri manuálnom ostrení. Práve zaostrovanie bol jeden z dôvodov, prečo tento objektív porazil svojho konkurenta Nikon 85mm f/1.8 AF-D , ktorý pri automatickom zaostrovaní točil koliečkom sám, takže ste museli mať ruky preč od zaostrovania. Ak si na objektíve Canon EF 100mm f/2 USM želáte vypnúť automatické zaostrovanie, stačí prepnúť z režimu AF na MF (autofocus-manual focus). Zaostruje už na vzdialenosť 0,9 m.

             

             

            Stavba

            Veľmi pevná stavba po celej ploche s príjemným nerušivým dizajnom. Zároveň je tento objektív veľmi ľahký a relatívne malý – ideálny pre cestovateľov. Opäť jeden z objektívov, pri ktorých by som sa určite viac bál, že ich stratím, než že ich zničím alebo rozbijem.

             

            Canon EF 100mm f/2 USM stavba

             

             

            Cena

            Čo sa týka ceny je to pri tomto objektíve jednoznačne plus. Ostrosť fotiek veľmi porovnateľná s objektívmi niekoľkonásobne drahšími, takže pomer cena/kvalita je pri tomto objektíve jednoznačne 10/10, odporúčam tento objektív aj ľuďom, ktorý by sa radi dostali do sveta profesionálneho alebo poloprofesionálneho fotografovania a nechcú minúť majland na svoje prvé/prvý objektív/y.

             

            Zhrnutie

            Veľmi dobrý, rýchly, presný, tichý, ľahký a hlavne výkonný objektív pre nadšencov športu a cestovateľov, prípadne ambicióznych fotografov za prijateľnú cenu. Dôležité pri tomto objektíve je, že ak už máte verziu objektívu Canon 85mm f/1.8 EF USM, svojimi vlastnosťami je veľmi podobná tomuto, napriek rozdielu v ohniskovej vzdialenosti, skrátka – ak máte verziu s pevnou ohniskovou vzdialenosťou 100mm, tak si nekupujte tú so vzdialenosťou 85 mm a vice versa.

             

            Canon EF 100mm f/2 USM

             

             

            Kde kúpiť?

            Čo sa týka nakupovania samotného objektívu, preferujem nákupy cez internet, keďže sú tu omnoho lacnejšie než v kamennom obchode, no zároveň si dávam veľký pozor pri výbere e-shopu z ktorého si daný objektív objednávam. Predsa len, nezaplatím X eur len kvôli tomu, aby mi prišiel dobitý obejktív s ktorým bolo zjavne zle zaobchádzané a nemám žiadnu garanciu kvality. Všetci štyria sme sa zhodli, že najlepšie skúsenosti máme s obchodom TPD, ktorý nám vždy doviezli tovar na čas a nepoškodený, zároveň sa s nimi veľmi dobre komunikovalo a v prípade akýchkoľvek žiadostí boli veľmi flexibilný a zhovievavý. Aj napriek tomu, že aktuálne nie je na sklade, by som práve z týchto dôvodov volil tento obchod opäť aj pri tomto objektíve.

             

             

             

             

            There are no comments yet, add one below.

            Leave a Reply


            Name (required)

            Email (required)

            Website