Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

Canon EF 24-70mm f/4L IS USM
9.58

Stavba

10/10

    Svetelnosť

    9/10

      Narábanie s objektívom

      10/10

        Kvalita fotiek

        10/10

          Pomer cena/kvalita

          10/10

            Plusy

            • Ostrosť
            • Kvalita fotografie
            • Pohodlné použivanie
            • Multifunkčnosť
            • Cena

            Mínusy

            • Menšia svetelnosť
            • Pomalší pri dynamickom subjekte

            Tento objektív je ďalší zo skupiny „pre ľudí, čo si nevedia vybrať“ , práve pre priaznivcov Canon objektívov. Zaradil sa tam vďaka svojej multifunkčnosti a kvalite fotiek pri každom nastavení. Často krát sa tento objektív považuje za mladšieho, ľahšieho a menšieho brata profesionálneho objektívu Canon 24-70mm f/2.8 L II, čo je prinajmenšom lichotivé, obzvlášť keď rozdiel je hlavne v svetelnosti , no oveľa väčší je v cene, takže odpoveď na otázku „Ktorý objektív si mám radšej kúpiť?  24-70mm f/2.8 L alebo 24-70mm f/4L IS USM?“ by ste už mali poznať sami, ak teda nie ste profesionálny fotograf. Tento objektív zabezpečuje aj obrazovú stabilitu, čo ocenia hlavne tí, ktorí fotia subjekty v kľude, obrazová stabilita je totiž zbytočná pri pohybujúcom sa subjekte, takže pre fotky v akcií by som určite volil nejakú rýchlejšiu alternatívu. Vráťme sa však k už spomínanému 24-70mm f/4L IS USM a pozrime si jeho vlastnosti.

            Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

             

            Komu objektív odporúčame?

            V prvom rade priaznivcom Canonu, ktorí si chcú zaobstarať multifunkčný zoomový objektív ktorý ponúka ostrú fotografiu pri každom nastavení (veľké plus má u mňa za ostrosť pri širokouhlej fotografií, takže sa môžu tešiť opäť cestovatelia a nadšenci pre krajinku a prírodu) , tento objektív je jednoznačne za prijateľnú cenu, ktorá je na takej úrovni hlavne kvôli zníženej svetelnosti. Cestovatelia ocenia určite aj jeho obstojnú váhu a veľkosť a takisto multifunkčnosť, takže si svojho pomocníka môžete vziať kdekoľvek a kedykoľvek.

             

            Ohnisková vzdialenosť

            Tento typ objektívu je jeden z tých, ktorý si vezme aj cestovateľ, ktorý chce mať jeden objektív na každú príležitosť, ale aj profesionál, ktorý si ho vezme so sebou spolu s inými objektívmi, v prípade, že by rýchlo potreboval flexibilný objektív. Ohnisková vzdialenosť 24-70mm je ideálna pre cestovateľov, fotenie krajiny, produktov, prípadne ulíc, portrétov a zachytenie každodenného života (so statickým subjektom) a mnoho ďalších. Osobne si beriem objektív s podobnou ohniskovou vzdialenosťou ku každému foteniu. Napriek tomu, že ohnisková vzdialenosť je vhodná aj na športové udalosti, v prípade, že sa môžete dostať k hráčovi dostatočne blízko, neodporúčam vám tento objektív na podobné fotenie, keďže nepatrí k tým najrýchlejším.

            Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

             

            Svetelnosť

            Ako prvé by som chcel podotknúť, že tento objektív ma fixnú svetelnosť pri všetkých nastaveniach ohniskovej vzdialenosti – inými slovami, bezohľadu na to ako veľmi zazoomujete, svetelnosť objektívu sa nemení čo je zvykom pri objektívoch s pohyblivou ohniskovou vzdialenosťou. Pri nastavení svetelnosti na f/8 a vyššie sa kvalitou fotografie vyrovnáva svojmu staršiemu no takmer o 1000€ drahšiemu objektívu 24-70mm f/2.8 L. Napriek tomu, že pri lepších digitálnych zrkadlovkách možno nevyužijete ich plný potenciál pri svetelnosti f/4 , čo je najvyššia akú vám tento objektív ponúka, jednoznačne to nie je nič hrozné čo by vás málo od tohto objektívu odradiť.

             

            Kvalita fotografie

            Kvalita fotografie je opäť faktor, kde som si toho od tohto objektívu veľa sľuboval už od prvého dňa, kedy bol oznámený firmou Canon keďže som bol svedkom kvality fotografie objektívu 24-70mm f/2.8 L ktorá bola skutočne excelentná a musím povedať, že Canon opäť nesklamal ani pri tomto objektíve. Predsa len, práve kvalita fotografie je to, čo rozhoduje, ktorý objektív si kúpite a ktorý nie, preto robíme reenzie hlavne na objektívy s veľmi vysokou kvalitou fotografie. Tento objektív dokonca ponúka makro funkciu, ktorej som sa obával, keďže z 90% na zoomových objektívoch, ktoré nie sú stavané na fotenie malých detailov túto funkciu ani nepoužívam, no opäť som ostal príjemne prekvapený, keďže aj pri najmenších detailoch tento objektív ponúka krásnu, sýtu a najmä kvalitnú fotografiu. K dosiahnutiu kvalitnej fotografie prispieva aj obrazová stabilita, ktorú ponúka tento objektív a je to výborná pomôcka pri fotení statického subjektu.

            Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

             

            Zaostrovanie

            Zaostrovanie je veľmi rýchle, priam instantné v prípade, že fotíme subjekt, ktorý sa nehýbe, v prípade, že sa snažíme odfotiť človeka alebo nejakú vec v pohybe, trvá to tomuto objektívu trochu dlhšie. Vďaka USM (Ultrasonic Motor) je zaostrovanie zároveň veľmi tiché. Oceňujem na tomto objektíve, že krúžok na zaostrovanie sa sám netočí počas automatického zaostrovania, keďže toto ma veľmi irituje na niektorých objektívoch a takisto netreba nič prepínať ani prehadzovať, ak nie ste spokojní s výsledkom zaostrovania, stačí chytiť krúžok na manuálne ostrenie a objektív vás bude poslúchať. Pri nastavovaní zoomu sa obraz jemne rozostrí, takže najprv nastavte správnu ohniskovú vzdialenosť, až potom zaostrujte.

             

            Stavba

            Objektív 24-70mm f/4L IS USM pôsobí veľmi elegantne, aj keď viem si predstaviť jemné dizajnové úpravy, je malý, ľahký čo je obrovské plus, minimálne pre mňa a určite aj pre cestovateľov a zároveň je veľmi pevný, takže pri fotení nemáte strach či sa vám nerozbije, nezlomí, nerozmontuje alebo podobne.

             

            Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

            Cena

            Zo začiatku bola cena jemne nadsadená, nie som obchodník takže ťažko povedať prečo, ale pravdepodobne chcel Canon využiť rozruch, ktorý spôsobil oznamením tohto multifunkčného objektívu. Každopádne postupom času cena klesala, až klesla ne veľmi dostupnú a vzhľadom k funkciám a vlastnostiam tohto objektívu aj veľmi atrakívnu cenu. Žiaľ som nevedel, že ide o chviľkové nadsadenie ceny, takže som za tento objektív zaplatil pomerne slušný balík peňazí, no určite neľutujem a keby mi ho vtedy niekto ponúkol za takú cenu ako je dnes, neváhal by som ani sekundu.

             

             

            Zhrnutie

            Tento objektív je výborný a v kategórií multifunkčných zoomových objektívov je určite v našej TOP 3. Dostal sa tam hlavne vďaka tomu, že je super-ostrý , ľahký, veľmi komfortne sa s ním manipuluje, poskytuje obrazovú stabilizáciu pre čo najvyššiu kvalitu každej fotografie, optimálny rozsah ohniskovej vzdialenosti čo ocenia najmä začínajuci fotografi, ktorý chcú začať s multifunkčným, flexibilným a hlavne zoomovým objektívom.

             

            Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

            Kde kúpiť?

            Čo sa týka nakupovania samotného objektívu, preferujem nákupy cez internet, keďže sú tu omnoho lacnejšie než v kamennom obchode, no zároveň si dávam veľký pozor pri výbere e-shopu z ktorého si daný objektív objednávam. Predsa len, nezaplatím xyz eur len kvôli tomu, aby mi prišiel dobitý obejktív s ktorým bolo zjavne zle zaobchádzané a nemám žiadnu garanciu kvality. Všetci štyria sme sa zhodli, že najlepšie skúsenosti máme s obchodom TPD, ktorý nám vždy doviezli tovar na čas a nepoškodený, zároveň sa s nimi veľmi dobre komunikovalo a v prípade akýchkoľvek žiadostí boli veľmi flexibilný a zhovievavý. Zároveň nás nákupom cez tento obchod podporíte, aby sme naďalej mohli pre vás písať recenzie, ako je táto.

            There are no comments yet, add one below.

            Leave a Reply


            Name (required)

            Email (required)

            Website