Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM
9.5

Stavba

10/10

    Svetelnosť

    9/10

      Narábanie s objektívom

      10/10

        Kvalita fotiek

        10/10

          Pomer cena/kvalita

          10/10

            Plusy

            • Rýchlosť zaostrovania
            • Jednoduchosť
            • Flexibilita
            • Rozsah zoomu
            • Tiché a plynulé zaostrovanie

            Mínusy

            • Rozmazanejšie rohy fotografie

            Do našej topky sa prepracoval aj multifunkčný zoomový objektív Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM určený pre APS-C digitálne zrkadlovky značky Canon. Tento objektív vám poskytuje obrovský rozsah ohniskovej vzdialenosti s pomerne malou veľkosťou aj váhou, ktorý má rýchle, presné a plynulé automatické zaostrovanie, čo určite ocenia tí, ktorí s fotografovaním nemajú dostatočné skúsenosti , ďalej ponúka aj stabilizáciu fotografií a napriek všetkým týmto plusom je na prijateľnej cenovej úrovni. Tento objektív má pridelenie USM (Ultrasonic motor), ktorý určite dôverne pozná takmer každý fotograf, ktorý vlastní objektívy Canon, takže od neho môžeme očakávať skutočnú špičku čo sa týka rýchlosti automatického zaostrovania.

             

            Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

             

             

            Komu odporúčame tento objektív?

            V prvom rade nie som úplny nadšenec pre multifunkčné objektívy pretože som názoru, že veci a ľudia čo robia všetko väčšinou nič z toho neurobia poriadne, no tento objektív ma presvedčil, že tomu tak nie je vždy. Jednoznačne ho odporúčam najmä cestovateľom, ľuďom ktorý chcú fotiť všetko a odvšadiaľ, no zároveň nechcú so sebou nosiť viac objektívov, prípadne, že máte radi pohodlné fotografovanie z každej pozície.

             

             

            Ohnisková vzdialenosť

            V prípade, že by ste zabudli, si zopakujeme na čo je vlastne dobrá ohnisková vzdialenosť. Ohnisková vzdialenosť určuje priblíženie objektívu k subjektu, ktorý fotíme. Malo by to byť jedno z hlavných kritérií, pri výbere objektívu, obzvlášť keď vieme typ fotiek ktoré sa chystáme v budúcnosti fotiť. Pri tomto objektíve je práve rozsah nastaviteľnosti ohniskovej vzdialenosti obrovské plus, keďže môžete fotiť aj široké fotky prírody, krajiny, mesta ale zároveň aj relatívne ostré menšie fotky vzdialených subjektov.

             

            Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

            Svetelnosť

            Pravdepodobne sa pýtate, prečo pri tomto objektíve je za „f/“ viac čísel, keď svetelnosť by mala byť len jedna. Nie je to úplne tak, pri tomto objektíve, sa svetelnosť znižuje (čím nižšia svetelnosť – tým vyššie číslo za „f/“ ) postupným zvyšovaním ohniskovej vzdialenosti. Ukážeme si, akú svetelnosť dosahuje objektív pri rôznych nastaveniach ohniskovej vzdialenosti:

            • 18mm = f/3.5
            • 24mm = f/4
            • 35mm = f/4.5
            • 50mm = f/5
            • 76mm a viac = f/5.6

            Tieto hodnoty sú veľmi dobré, vzhľadom na flexibilitu ktorú nám poskytuje tento objektív, samozrejme, že pri objektíve ako napríklad Canon EF 50mm f/1,8 STM by sme pri danej ohniskovej vzdialenosti (50mm) dosiahli ostrejšiu a umeleckejšiu fotografiu, no to už porovnávame jablká s hruškami, keďže Canon EF 50mm f/1,8 STM má pevné ohnisko, zatiaľčo Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM je flexibilný zoomový objektív, chcel som len poukázať na to, že zoomový objektív sa kvalitou fotiek veľmi málokedy chytá na objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou.

             

            Kvalita fotiek

            Všeobecne kvalita fotiek u zoomových objektívov sa hodnotí veľmi ťažko, keďže dosahujeme rôzne výsledky pri rôznych nastaveniach. Pri tomto objektíve môžeme hovoriť o dobrej kvalite fotiek, avšak mám menší problém s ostrosťou. Fotografie sú veľmi ostré, ale len v strede, čím viac ideme do strán a do rohov, tým je fotka menej ostrá a pri krajoch mám niekedy dojem, že až rozmazaná. Aby ste si spravili obraz, doporučujem vám pozrieť si ukážky fotografií spravených objektívom Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM , v žiadnom prípade tieto objektívy NEPOROVNÁVAM, cenová priepasť je obrovská, váha a veľkosť tiež, preto sa očakáva, že aj kvalita fotografie bude na inom leveli, ale odporúčam porovnať si vždy objektív ktorý si plánujeme kúpiť práve s objektívmi najvyššej kvality, aby sme vedeli čo od neho máme očakávať.

             

            Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

             

             

            Zaostrovanie

            Začneme mínusom, ktorý som spozoroval hneď, ako som tento objektív chytil do ruky a snažil sa odfotiť fotografiu krajinky. V snahe zaostriť, som takmer rozmontoval objektív , keďže krúžok na ostrenie sa točí donekonečna, takže vy sami musíte nájsť bod kedy ste zaostrili maximálne a môže to byť zo začiatku otravné. Ale to je len o zručnosti fotografa, nie o výkone objektívu, takže prejdime k automatickému zaostrovaniu, ktorý nám poskytuje Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM a tu môžeme začať s pozitívami. Je extrémne rýchly a na zaostrenie subjektu potrebuje približne 0.1 sekundy na dobrej zrkadlovke. Takisto proces zaostrovania je veľmi tichý a plynulý, čo ocenia najmä kameramani. Takisto krúžok na zaostrovanie sa nachádza v perfektnej časti objektívu, takže je to veľmi prirodzené a nelámete si ruky ako pri niektorých objektívoch v snahe zaostriť.

             

            Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

             

             

            Stavba

            Stavba tohto objektívu je adekvátna, ani som z nej nešiel do kolien a ani som nebol sklamaný, taká normálka. Potešila ma však nízka hmotnosť objektívu, ktorá sa pohybuje okolo pol kila takže tento objektív opäť poteší najmä cestovateľov, keďže sa veľmi ľahko prenáša z miesta na miesto. Plus by som dal aj za veľmi nízku obtiažnosť používania, objektív sadne do ruky a veľmi ľahko si naň navyknete, až budete mať miestami pocit, že sa stal súčasťou vášho tela.

             

            Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

             

             

            Cena

            Cena dodáva tomuto objektívu akurátny pomer cena/kvalita, nič výnimočné ani nič strašné. V prípade, že plánujete kúpiť len jeden objektív, pre začiatok, prípadne kvôli tomu, že potrebujete flexibilný objektív (napríklad pre cestovateľov) je tento jednoznačne tá správna voľba a cenovo je veľmi vhodný. Avšak ak hľadáte len zoomový doplnok, kvôli tomu, že máte veľa objektívov s pevným ohniskom a začali vás nudiť, určite by som sa obzrel po lacnejšej variante.

             

             

            Zhrnutie

            Napriek tomu, že som zvyknutý na objektívy s pevným ohniskom s vysokou kvalitou fotiek, som rád že som mal tú česť fotiť s objektívom Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM , ktorý určite splní očakávania každého Canon nadšenca ktorý rád cestuje alebo začína s fotografovaním. Veľmi ľahko sa s týmto objektívom zaobchádza, primeraná svetelnosť, využiteľná nastavitenosť ohniskovej vzdialenosti a rýchle kvalitné automatické zaostrovanie z neho robia perfektný objektív pre každého cestovateľa.

            Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM

            Kde kúpiť?

            Čo sa týka nakupovania samotného objektívu, preferujem nákupy cez internet, keďže sú tu omnoho lacnejšie než v kamennom obchode, no zároveň si dávam veľký pozor pri výbere e-shopu z ktorého si daný objektív objednávam. Predsa len, nezaplatím xyz eur len kvôli tomu, aby mi prišiel dobitý obejktív s ktorým bolo zjavne zle zaobchádzané a nemám žiadnu garanciu kvality. Všetci štyria sme sa zhodli, že najlepšie skúsenosti máme s obchodom TPD, ktorý nám vždy doviezli tovar na čas a nepoškodený, zároveň sa s nimi veľmi dobre komunikovalo a v prípade akýchkoľvek žiadostí boli veľmi flexibilný a zhovievavý.

            There are no comments yet, add one below.

            Leave a Reply


            Name (required)

            Email (required)

            Website