Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR
9.2

Stavba

9/10

    Svetelnosť

    9/10

      Narábanie s objektívom

      10/10

        Kvalita fotiek

        10/10

          Pomer cena/kvalita

          9/10

            Plusy

            • Redukcia vibrovania
            • Kvalita fotografie
            • Rýchlosť
            • Veľmi tichý

            Mínusy

            • Neprofesionálna stavba

            Super-ostrý a zároveň super-rýchly telobjektív od Nikonu, ktorý má perfektnú redukciu vibrovania čo umožňuje fotiť týmto teleobjektívom aj voľnou rukou. Tento objektív je vylepšenie staršieho teleobjektívu 80-400mm VR, od ktorého je o mnoho rýchlejší a zároveň dokáže zaostriť z bližšej vzdialenosti než práve jeho predchodca. Tento objektív je známy hlavne kvôli spomínanej redukcii vibrovania a predstava peknej ostrej fotky pri nastavení ohniskovej vzdialenosti na 400 mm a zároveň fotenej voľnou rukou je veľmi lákavá. Oproti staršej 80-400mm VR je drahšia, ťažšia a väčšia ale všetky vylepšenia naozaj stoja za to.

            Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

             

            Komu odporúčame tento objektív?

            Čo sa týka kompatibility, tento teleobjektív je kompatibilný so všetkými Nikon zrkadlovkami (aj FX aj DX). Môžu nastať komplikácie pri použití starších zrkadloviek, avšak pri kúpe takéhoto objektívu si myslím, že každý má tento problém už dávno vyriešený. Tento teleobjektív je ideálny na fotenie v prírode (poľovníci, fotografovanie divých zvierat/vtákov) ale aj na šport – tenis, futbal, basketbal atď.

             

            Ohnisková vzdialenosť

            Ohnisková vzdialenosť pri tomto objektíve je obrovské plus. Dokážete pekne zaostriť aj pri 80mm a zároveň aj 400mm čo Vám otvorí dvere hneď pre niekoľko druhov fotiek. Samozrejme pri zaostrovaní na 1 a pol metra sa teleobjektív nespráva ako 400mm teleobjektív – to by bolo nemožné a práve to je na tomto teleobjektíve výnimočné – vďaka tomuto optickému triku je možné zaostriť aj teleobjektívom na takú malú vzdialenosť.

            Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

             

            Svetelnosť

            Na tomto objektíve nenájdete koliečko na nastavenie svetelnosti (to je jeden z problémov pri starších zrkadlovkách – nedokázali by ste si nastaviť svetelnosť). Opäť svetelnosť tohto teleobjektívu sa mení spolu s ohniskovou vzdialenosťou, tu môžete vidieť akú svetelnosť si môžete nastaviť pri daných ohniskových vzdialenostiach.


            Vzdialenosť ohniska

            Maximálna svetelnosť 
            80mm
            f/4.5
            f/32
            105mm
            f/4.8
            f/36
            135mm
            f/4.5
            f/36
            200mm
            f/5
            f/40
            300mm
            f/5.6
            f/40
            400mm
            f/5.6
            f/40

             

            Kvalita fotiek

            Kvalita fotografie je veľmi vysoká, spájam si to hlavne so stabilizáciou vibrácií, ktorou tento teleobjektív disponuje avšak nebudeme si klamať, v tejto cenovej kategórií sa slabšie výkony od objektívu ani nemôžu očakávať. Na kvalite pridáva hlavne ostrosť, ktorá je na veľmi vysokej úrovni obzvlášť pri vysoko nastavenej ohniskovej vzdialenosti (čo sa týka Nikonu je to najostrejší teleobjektív pri nastavení na 400 mm). Najvyššiu kvalitu som dosiahol najmä pri fotení zvierat z veľkej vzdialenosti, západov slnka, detí a ľudí na druhej strane záhrady a pod.

            Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

             

            Zaostrovanie

            Extrémne rýchle, presné a vďaka redukcií vibrácií aj vysoko kvalitné zaostrovanie. Čo sa týka manuálneho zaostrovania je veľmi jednoduché a rýchle, zaostruje sa pohodlne a komfortne, bez potreby zbytočného prepínania z automatického na manuálne, skrátka si začnete podľa potreby zaostrovať pomocou jedného prstu, keďže to ide veľmi ľahko, čo ma trochu prekvapilo vzhľadom k tomu, že je to teleobjektív. Palec hore má odo mňa automatické zaostrovanie, ktorého zástancom vo väčšine prípadov teda nie som – nie len že je skutočne rýchle, tiché a presné , tento teleobjektív vôbec nezaváha ani „nelaguje“ aj pri väčších zmenách vzdialenosti zaostrovaného subjektu v priebehu sekúnd – toto bol práve problém jeho predchodcu, ktorý to nie vždy zvládal.

             

             

            Stavba

            Tento teleobjektív je relatívne veľký a ťažký, no keď ho porovnáme napríklad s Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM , jeho stavba je o niečo menej profesionálna, miestami môže pripomínať klasický teleobjektív bežného fotografa, avšak pri odfotení prvej fotografie vám dokáže pravý opak. Pôsobia na mňa takto „neprofesionálne“ hlavne z dôvodu, že napriek veľkosti a váhe sú z veľkej časti z plastu, takže nepôsobia ani z ďaleka tak odolne a pevne ako už spomínaný teleobjektív od Canonu.

            Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

             

            Cena

            Nebudeme si klamať, cena je skutočne vysoká a napriek svojím vynikajúcim schopnostiam, ktoré má tento teleobjektív si nedovolím s kľudným svedomím povedať, že by som dal za objektív toľko peňazí ako za ojazdené auto. Samozrejme, objektív je na profesionálnej úrovni vo väčšine atribút – či už hovoríme o zaostrovaní, kvalite, ohniskovej vzdialenosti alebo rýchlosti a z tohto hľadiska si myslím, že skúsený fotograf nebude mať problém s jeho cenou. Zároveň však spĺňa každý jeden parameter multifunkčného zoomového objektívu ale cenovo ho nepripomína ani trochu preto odporúčam porozhliadnuť sa po našej stránke a nájsť lacnejšiu verziu, ak práve taký objektív hľadáte. Takže na otázku – „Je tento objektív dosť dobrý, aby som naň zaplatil také veľké množstvo peňazí?“ si každý bude musieť odpovedať sám, podľa svojich preferencií.

             

            Zhrnutie

            Veľký, drahý, výkonný teleobjektív ktorý má rýchle a tiché zaostrovanie a zároveň redukuje vibrácie, takže vám umožňuje fotografovanie voľnou rukou. Ak vám nevadí jeho hmotnosť, veľkosť a cena, nevidím žiadny problém použiť ho ako multifunkčný zoomový objektív ale ako som už spomínal, je mnoho lacnejších alternatív. Ak hľadáte teleobjektív s čo najvyššiou ohniskovou vzdialenosťou a zároveň perfektnou ostrosťou, práve ste ho našli a určite z neho nebudete sklamaný.

            Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

             

            Kde kúpiť?

            Čo sa týka nakupovania samotného objektívu, preferujem nákupy cez internet, keďže sú tu omnoho lacnejšie než v kamennom obchode, no zároveň si dávam veľký pozor pri výbere e-shopu z ktorého si daný objektív objednávam. Predsa len, nezaplatím X eur len kvôli tomu, aby mi prišiel dobitý obejktív s ktorým bolo zjavne zle zaobchádzané a nemám žiadnu garanciu kvality. Všetci štyria sme sa zhodli, že najlepšie skúsenosti máme s obchodom TPD, ktorý nám vždy doviezli tovar na čas a nepoškodený, zároveň sa s nimi veľmi dobre komunikovalo a v prípade akýchkoľvek žiadostí boli veľmi flexibilný a zhovievavý. Napriek tomu, že tento teleobjektív bol v TPD iba „na objednávku“ dorazil veľmi rýchlo a bol som informovaný o jeho stave vždy, keď som si zažiadal, takže tento e-shop by som určite nemenil. Obzvlášť pri takomto drahom objektíve, na kompromisy nie je miesto.

            There are no comments yet, add one below.

            Leave a Reply


            Name (required)

            Email (required)

            Website