Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF)

Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF)

Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF)
9.3

Stavba

10/10

    Svetelnosť

    9/10

      Narábanie s objektívom

      10/10

        Kvalita fotiek

        9/10

          Pomer cena/kvalita

          10/10

            Plusy

            • Stavba
            • Flexibilita
            • Cena
            • Kvalita fotiek pri nižších zoomoch

            Mínusy

            • Pomalší
            • Menšia kvalita pri vysokom zoome

            Zabezepečujúc vysokú kvalitu, Tamron vydal nový objektív s dizajnovou verziou „Di“ ktorý je vhodný aj pre digitálne zrkadlovky aj pre klasické fotoaparáty, v prípade že su s daným objektívom kompatibilné. Pri oboch dosiahnete vysokej kvality fotiek a obrovského rozpätia nastavitelnosť ohniskovej vzdialenosti. Veľmi často sa považuje ako „dovolenkársky objektív“ v prípade, že nechcete so sebou nosiť xy objektívov ale chcete mať jeden flexibilný. O ohniskovej vzdialenosti tohto objektívu si však povieme neskôr, poďme teda spoločne prejsť na samotnú recenziu ultrazoomového objektívu Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF).

             

            Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF)Lens-Review.aspx

             

             

            Komu odporúčame tento objektív?

            V prvom rade ľuďom, ktorý vlastnia digitálnu zrkadlovku alebo fotoaparát značky Nikon prípadne Fuji, a zároveň je kompatibilný s ich zariadením. Ak ste prešli touto prvou najdôležitejšou skúškou, pokračujte v čítaní, ak nie, treba sa rozhliadnuť po inom objektíve, bezohľadu na to ako veľmi vás tento oslovil. Ďalej ho jednoznačne doporučujem už spomínaným „dovolenkárom„, ktorý radi cestujú na ľahko a zároveň nechcú aby ich fotografie boli jednotvárne. Tento objektív je totiž ideálny na zachytávanie aj širších fotografíí, ale pri ohniskvoej vzdialenosti až 300mm poskytuje aj funkciu slabšieho teleobjektívu. Takisto by som tento objektív odporučil aj ľuďom čo sa ešte nevedia rozhodnúť, aký typ objektívu chcú do budúcna, prípadne aké fotky fotia najradšej, vďaka tomuto objektívu sa určite po pár týždňoch alebo mesiacoch zaradíte do tej správnej partie – vyberať objektív určený na určitý typ fotiek je 100x jednoduchšie ako objektív na „všetko a pritom nič„.

             

            Ohnisková vzdialenosť

            V úvode som už načal, že tento objektív má obrovský rozsah nastavitelnosti vzdialenosti ohniska. Môže to byť veľké plus, ale aj mínus, záleží na tom aký veľký ste detailista. Samozrejme je krásne mať objektív, ktorý stojí „pár šušlov“ oproti ostatným objektívom, ktorý vie odfotiť aj relatívne širokú fotku a zároveň aj poslúži ako teleobjektív, treba však myslieť na to, že všetko je to na úkor niečoho iného, prejdime teda do ďalších kategórií aby sme si ukázali o tomto objektíve viac.

             

            Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF)

             

             

            Svetelnosť

            Svetelnosť je jedna z vecí, kde bolo tomuto objektívu ubraté, čo je na jednej strane škoda, na druhej strane za svetelnosť sa platia nemalé peniaze, a ak sa práve nechystáte fotiť umelecké portréty pomocou tohto objektívu, určite vám svetelnosť nebude chýbať, keďže kvalita fotiek je pri väčšine nastavení vzdialenosti ohniska veľmi dobrá. Z dôvodu rovnakej svetelnosti odporúčam pomocou tohto objektívu fotiť hlavne za dobrých podmienok.

             

             

            Kvalita fotiek

            Plus je určite to, že objektív podáva veľmi vysokú kvalitu fotiek aj na klasických fotoaparátoch, aj na digitálnych zrkadlovkách. Upozornil by som skôr pre ľudí, čo očakávajú od tohto objektívu rovnaké vlastnosti ako pri skutočnom teleobjektíve len z dôvodu, že ohnisková vzdialenosť sa dá nastaviť na 300mm. Určite tomu tak nie je, nad 200mm je vidno pokles kvality, fotka už nie je taká ostrá a ani kvalitná, naopak, v rozmedzí 50-80mm sú fotky veľmi ostré, kvalitné a živé. Ak sa chystáte ísť do tohto objektívu len pre to, že je lacnejší a chcete ho využívať ako teleobjektívu, určite to nerobte. Buď kašlite na teleobjektív, alebo zainvestujte a kúpte si poriadny ktorý vám dá poriadne výsledky ako napríklad Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ktorý doporučujem každému všetkými 10 prstami. Samozrejme, v prípade že sa len vo fotografovaní hľadáte, určite vám bude stačiť aj tento objektív, kým to nemáte v oku, možno rozdiel kvality ani neuvidíte, avšak keď časom prejdete buď na poriadny teleobjektív, alebo kvalitný objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou, budete sa sami sebe čudovať ako sa vám mohli vôbec tie fotografie pred tým páčiť.

             

            Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF)

             

             

            Zaostrovanie

            No, v prípade zaostrovania to zrovna Fittipaldi nie je, takže ak sa chystáte zaostrovať subjekt v dynamickom pohybe, odporúčam si predostriť pred samotnou akciou. Takisto možno sa chvíľku budete trápiť s manuálnym zaostrovaním, keďže rotácia koliečka je veľmi malá a musíte mať cit v prstoch, avšak nie je to nič na čo by sa nedalo zvyknúť behom pár dní fotografovania a zaostrovania. Hoci nie je najrýchlejší, kvalita zaostrovania je dobrá a zvuky ktoré vydáva pri zaostrovaní nie su nijak otravné ani rozptyľujúce.

             

             

            Stavba 

            Čo sa týka stavby, má obrovské plus aj naše a aj veľa spokojných zákaznikov po internete. Objektív je jednak dobre dizajnovo spracovaný, narábanie s ním je veľmi jednoduché a plynulé, hoci sa chvíľku zvyká na spomínané zaostrovanie. Celkovo je objektív dobre stavaný a pevný, čo ocenia určite aj ľudia ako ja, ktorý raz odfotia fotku a dvakrát im fotoaparát spadne. Upozorniť by som však chcel na fakt, že keď máte tento objektív so zrkadlovkou okolo krku, pri niektorých pohyboch si zoom začne robiť čo chce, keďže ho omylom budete posúvať tričkom alebo bundou, tak sa nezľaknite keď ste sa chystali odfotiť širokú fotku a vopred ste si nastavili objektív aby zachytil čo najširšiu fotografiu, no pri pozretí do objektívu uvidíte ľavú špičku ucha kamzíka, ktorý stojí na skale 5 km od vás. (Toto je môj postreh, že som omylom pri nosení objektívu cez krk posúval zoom hore a dole, vám sa to samozrejme stať nemusí, len poukazujem na citlivosť)

             

            Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 Di pre Nikon XR LD Asp. (IF)

             

             

            Cena

            Cena je veľmi dobrá , dostupná pre každého, obzvlášť keď celý objektív je spravený pre ľudí, ktorý fotografovanie ešte neberú až tak vážne, takže hľadajú lacnú alternatívu a ak ide o cestovateľov, ideálne zoomovú alternatívu s čo najlepším pomerom cena/výkon. Gratulujem práve ste taký našli.

             

             

            Kde kúpiť?

            Čo sa týka nakupovania samotného objektívu, preferujem nákupy cez internet, keďže sú tu omnoho lacnejšie než v kamennom obchode, no zároveň si dávam veľký pozor pri výbere e-shopu z ktorého si daný objektív objednávam. Predsa len, nezaplatím X eur len kvôli tomu, aby mi prišiel dobitý obejktív s ktorým bolo zjavne zle zaobchádzané a nemám žiadnu garanciu kvality. Všetci štyria sme sa zhodli, že najlepšie skúsenosti máme s obchodom TPD, ktorý nám vždy doviezli tovar na čas a nepoškodený, zároveň sa s nimi veľmi dobre komunikovalo a v prípade akýchkoľvek žiadostí boli veľmi flexibilný a zhovievavý. 

             

             

             

            There are no comments yet, add one below.

            Leave a Reply


            Name (required)

            Email (required)

            Website